Sista veckan ...

Sista veckan på min semster.. känns helt okey. Idag tvättas det för fullt, jag hade hoppats på att ingen skulle ha tvättstugan efter mig, men så blev det inte så fick ta en förrmiddags tid imorgon med. ( Jag orkade itne gå upp 7 när klockan ringde för tvätttiden så jag låg kvar till nio) Var ju en hel del som skulle tvättas, kläder och lakarn mm.. När K har varit ledig har vi ju passat på att åka iväg då vill man ju inte var hemma och tvätta eftersom han bara hade 8 vardagar som semster. Men jag tror att jag tvätta första vecka på semstern.. så så farligt är det nog inte. Vi hade ju kläder kvar som var rena!

Fredags så vart det shopping runda på stan, mest presenter till K, som han ska få idag! En top till mig och en ögonbryns penna till mig. Till K har jag köpt : Popcorne maskin (det vill han ha), parfym ( det behövde han) och en rolig spar bäsa. En gris där det står "till Drömbilen" Haha. Han tjatar ju om ny bil jämt!!!!!!!!!

Lördag åkte till Kålmården för att bada. Ett annat favo ställe, liten skogssjö med mycket lite folk.Vi var först på plats nästan, sen kom det lite folk, men det var aldrig många. Kanske tre fyra sällskap med oss inräknat. ( Oss, var: jag, K och Steffe) det var riktigt skönt i vattnet särkert över 20. Så där var vi större delen av dagen, hade med oss lite att äta.

Sen på kvällen var vi på Bacchus ( http://www.bacchus.se/ ) med min kusin och hennes man, mycket trevligt och gott.

Vår meny:

Förrätt: Blandad sallad med Bacchus tomatdressing och hembakat bröd, tog Katarina och Kristian
Sotad kallrökt lax, serveras med krassesås, tog jag och Mattias.

Varmrätt:
Källarens special: Plankstek, Grillad Kycklingfilé med soltorkade tomater i salviasås serveras med potatisgratäng, Grillad lax med grön sparris, hyvlad parmesan och dillslungad potatis, Klassisk pepparstek, serveras med pommes frites

Desser:
Vaniljglass med vår egen chokladsås smaksatt med Baileys, Chokladtårta med färsk frukt och grädde


Det var mycket gott , gillar ju fisk med. Killarna drack öl till maten, och jag tog en cider samt vatten. Katarina körd så hon drack alkholfritt. Eftermiddagen gick vi till Saliga Munken på S:t Persgatan. Katarinas jobb, ligger även där.
http://www.saligamunken.se/

Där fick man goda drinkar, det var någon jordgubbs drink. Mums!! Jag tog två hade kunnat ta fler, men kände att det räkte med två. Killarna drack öl, sen vid elva åkte vi hem och sov.


Söndag, Vi hade köpt smörgåstårta så vi åkte och hämta K's mamma sen till Sockerbagarna i Lindö. För att åka hem och smaka på smörgås tårtan. Personligen tycker jag det är lite märklig kombination att ha leverpastej fyllning till räkor och ägg tårta. Men det är ju bara min åsikt, K gillade inte tårtan. Jag tyckteatt den funka, men för mycket pastejsmak för min del. Gillar ju inte ens leverpastej.

Sen åkte vi iväg och bada ute i Kålmården igen, denna dag blåste det lite mer... Men var himla skönt ändå. Sen åkte vi hem hade även hälsat på pappa och Gerd innan badet.

Vid sex tiden kom K's syster och hennes kille. Då åt vi lite smörgåstårta till, K tyckte fortfarnde inte den var god. Vet inte vad vi gjrode sen skjusa hem de sen tog det lugnt, det regna en hel del.

Måndag: Igår fick han sina presenter, och vart glad för dem. Hade köpt tårta hos Katarina den vvar mycket god. Mamma kom för bi och åt tårta. Var fint väder så jag passa på att sola med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0