Vetrinären med katterna idag

Idag vaknade man av mobilens "väckar klocks singnla" ( Den är rätt behaglig, katten gnagar på sladdar så väckarklokan är ett minne blott, om man inte vill befara en stek katt. Det vill man ju helst undvika!) Gå upp åtta på en ledig dag, kändes så där, jag gillar ju att sova. Men det är itne så svårt när man väl är uppe. Börja fundera på om man kanske ska tacka ja till Nt när de ringer?? Det är ju trots allt lite små charmigt att läsa tidingen när man är ledig, och har tid... Plus att man kan läsa dödsanonserna, (lite sjukt men jag tycker det är intressant) sen har de bebis fotona och bröllopsbildernam ed de går inte att komma åt på webenm jo bebis bilderna ( nyfödda). Men vi får se, vi har haft våran "grattis månad" i betydligt längre tid än en månad..

Klockan nio skulle vi var hos vetrinären, katterna hoppa in i burarna självmant. Men man hörde att de ångra sig mycket när vi gick ner till bilen. Gud vad de gnällde, lätt som de grätt fast på deras sätt. Gjorde nästan lite ont i hjärtat. Tar ju itne så långtidatt komma till Smådjurskliniken, så vi var väl där på 5-10 min. SEn kolla vetrinären igenom kattern plus fick vaccenation ( det blev så till slut, det är ju trots all rätt bra) kloklippning passa vi på att ta med när vi ändå var där nere. Betala allt ihop, 1500kr, dyrt men värt det. Nu vet vi att båda våra små bebisar mår bra! ( Vilket vi trodde med, men de är bra att kolla så man är på säkra sidan)

Så åkte vi hme lämna katterna, åkte ner till pappa och grilla. Fan vilken tid det tog att få fyr på grillen. Vi skyller på grillkolen, var särkert något billigt skit. Så efter mycket möda med att får bra glöd och en glöd som inte slockane så fick vi i oss lite mat. Efter det åkte vi till K's mamma, hon såg pigg och fräch ut. Numera är det nästa alltid kul att åka ut ditt, vilket känns bra. Åkte till ÖB, med henne. Tillbaka till hennes lilla radhus, fika. Sen åkte vi vidare hemmåt.

K gör som pansionärena, tar en tupplur, särkert skönt. Han har inte börjat snarka ännu... Själv är jag inte mycket för tupplurar, det kan var skönt om man är på stranden men då blir det inte samma sak. Föredrar att gå å lägga mig tidigt i stället. Snart har en vecka gått på semstern, hmm. Vi har inte varit och badat ännu, men det finns ju tid för det.

Igår satt jag och kolla lite på att åka till Stockholm och Göteborg, kollade in deras "turist sidor". Vi har kommit fram till att det blir inget Gröna Lund nu under semstern, det blir någon helg sen när vi är lediga. Men då är jag mer sugen påatt ta en helg i Stockhom och en i Göteborg så man kan gå på musém och sånt med. Jag är lite mossig så jag tycker det är roligt, för jag har aldirg varit på de som finns på de olika ställena. Annars brukar man ju typ åka med skolan men inte jag, Så det var lite kul att sitta och spanna där se vad som fanns att göra, och vad det kostade ungefär... K är lite svår att bestäma med, så får se om det blir av eller om det rinner ut i sanden. Återstår att se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0