Gått på stan med E, Läst boken Mias systrar...

Idag så ringde väckar klockan 08:30, Emmlie och jag skulle gå på stan. Har börjat dricka alovera på morgonen, det gör man på fastande mage innan fruksot. Sen väntar man 20-30min innan man äter frulle. Det är bra för kroppen, för imunförsvaret, rensar tarmar mm. Jag är ju ett fan av Aloe Vera så jag tror på det, ren aloe vera smakar inte jätte gott, surt och lite strävt. Men den med tranbäsr smak är mycket godare, nästa gång blir det den med persika smak. Har även givit min Alovera kontakt till Malin, för hon ska ha ett party i augsit jag ska med ha det längre fram när det passar.




Läste ut min bok idag med Mias systra av Mia Eriksson, och Kersitin Wigel. Hon har även skrivit andra självbiografier som Gömda, Asyl, Mias Hemlighet. En jätte bra bok, även detta. Tragisk, eftersom man vet att allt är baserat på sanning. Har svårt att förså mig på män som vill sina så kallade älskade så illa, Makt och kontroll som styr dem... Men väldigt bra böcker om deras liv och sanningar, man får en inblick i hur det kan var, en tankeställare att livet är rätt svårt för någon som är utsatt.. Såg nu att det skulle komma en till bok Emma, Mias Dotter så den förhandsbokade jag på http://www.bokus.com

Tycker bokus är bra eftersom man får poäng på medmera krotet, det lilla jag handlar kan jag lika handla där, Nu kunde man får det frakt fritt om man vill med, men jag är lite knäpp så jag tar och betalar 19kr för frakten så kommer de till Nya Torget.



När det är sommar känns det mer natuligt att läsa, mycket mera avkopplande och lättare. Jag har en hel del böcker på lut för läsning. Antingen ska jag börja med Berny Pålsson så nya bok, eller så blir det Jodie Picotti tror hon heter så, Altl för min syster eller vad den heter. Annars finns en mängd med fler böcker på lut. Föredrar böcker som är självbiografier eller kan vara i liknelse med verklighet, det känns mer trovärdig att läsa. Annat trams burkar jag tröttna på, men såna där trams kärleks böcker har särkert sin charm med enkal lätt lästa böcker. Lata dagar vid stranden och en bok, det är sommar det!!

Jag och Emmlie gick på stan, käkade på stan, tog en glass vid Halvar's efter att vi varit och kollat till hennes mormors grav. Där de hade satt fina blommer. Trevligt att träffas blir ju inte så ofta eftersom jobb/stuider brukar komma ivägen. Jag shoppa inget av intresse, var på apotket och handla lite nödvändiga saker. Vi var förbi Knäppingsborg http://www.knappingsborg.se/  med hade iten varit där tidigare, var rätt fint. Kanske något överskattat som Emmlie sa, håller med. Trodde det skulle var mer, butiker mer av allt. Men rätt mysigt vart fall, hittaen liten butik som sålde barn grejer, där kanske man hittar något till Willhem (kusins barn som ska döpas i samband med bröllop i augusti) men vi får se jag kötpe inget jag ska leta vidare. Man vill ju ha något speciellt lixom.

När vi var vid Halvars så träffa jag även min kusin, hon som äger stället. Mycket stelt samtal, vi umgås ju lixom inte så det är lite svårt... Med vissa personer som man aldrig träffar flytter saker och ting på ändå, men inte här... Vid glassen ringde även jobbet, jag tänkte "Fan nu är något fel, jag måste åka o jobbar på må mangen" Men nej då frågar J om jag vill vara ledig en dag till och bytta pass med henne... Hehe, jag vart rätt paff så ajg bad att få ringa upp efter att ha kollat och avbokat eller styrt om lite. Var ju inte vad man räknar med vill du var ledig en dag till? Men jag var ju snäll och sa så klart ja, man måste tänka på vad som kan gyna en själv i längden. Så nu vart jag ledig till på fredag, känns väldig skumt. Jag hade glmöt bort vilken vecka det var med, så nu är det verkligen snart semster. Bara en arbetsvecka kvar typ eller 8 arbetspass. Häftigt!

Väl hemma så ringde jag mamma eftersom hon hade ju ringt 2ggr! Så hon kom förbi, vi skulle ha sätts på fredag så det ska vi göra nästa vecka istället, Farmor träffar jag imorgon istället för fredag. K får förska tvåtta.. hur nu det ska gå, det är lixom "min grej" hans grej är att damsuga. För det är inget jag gör i onödan får ont i ryggen av det, har väl fel arbetställning, gör dt enbart när ajg måste, eller har stor intresse.

Idag kom även Li's ( min lilla syster) ena föddelsedags pressent... Som jag är väldigt nöjd över, hoppas hon kommer gilla den. Den andar presenten köper jag runt den 25:e aug. Man fyller ju bara 18 en gång i livet, och det är ju ändå lite speciellt. Det året jag fyllde arton fick jag rösta med, ang regeringen.. Har för mig att min artonårsdag var en usel dag, jag hade fått herpes på hakan, (munsår, men jag får det på hakan ser j*vligt äkligt ut) Sen så tappa jag busskoret, sen var det en tredjesak med men det mins jag ej vad det var...

Nej baj baj, nu ska jag kolla om K är vaken. Så trist han bara sover o osver, hna är emd inne i en sovar period, dock sover vi ju inte samtidigt :( Så man är mycket för sig själv om dagarna och kvällarna.. Men man överlver det med, vissa dagar är det rätt skönt!



Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Hejsan.. ^^ tänkte om vi kanske skulle lägga ihop tillsammans till dop present, jag har pratat med kina så jag och rickard är med på bröllopspresenten.. men vad säger du?

2008-07-04 @ 10:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0