Regn och åter regn...

Förra veckan och denna helg som var har kantas av alldeles för mycket regn!!! Jag som skulle sola och bada, mm.. just det. Men nu verkar det som det har vänt, det ser bättre ut på vädret. Igår höll jag mig uppdaterad hela dagen på www.smhi.se, för jag vill inte ha mer regn. Igår regnade nästan konstant, skit roligt. ( Med betoning på "skit")  Mellan regnets smatrannde så gapade och skrek grannens dotter hela dagen med, att hon orkar?

Hm.. vart en väldigt väldigt slö söndag.

Idag var vi hos farmor och åt middag, alltid gott. Sen skjusa vi hem henne till pappa och Gerd för hon skulle plocka vinbär med Lena ( min faster). Bokat in mig på träning kl. 17 Bodytoning, en favo... tungt och skönt. Så kommer väl ha verk i kroppen imorgon. Känns som K o jag bara äter o äter, så skönt att komma iväg och röra sig lite faktiskt.

La mitt första bud på Tradera igår med, jag skulle lätt kunna fastna för det där. Sitta och buda hem skit saker. Men det jag bjöd på var Bonniers Trafikskola 2008, 100kr. 30kr plus frakt, akution slutar på fredag. Se hur högt den stiger, "Spelet" kostar ca 400kr i butik, så hoppas på att få det för hälften. Kan man sälja det sen när man fått körkort.

Satt o kolla på Ikea igår med, hitta lite saker som  vi ska köpa.  Ska köpa ett CD ställ men vända det från lodrätt till vågrätt och ha det som hylla i sovrumet. Finns ju inga snygga hyllor och det är en sådan modell jag vill ha, så får man ha lite fantasi. Brukar skriav ner på en lapp vad jag vill ha, artikelnr för att det ska var enklet att hitta. Sen när tiden är rätt åker man och shoppar efter listan, brukar funka rätt bra :)

Vi lär ju lixom inte flytta förrän om 2år eller något. Jag måste bli medicin fri så jag kan ta körkort, och det kommer ju ev ta ett år till, sen tar det tid att få körkort.. sen som först kan man flytta. Så får väl göra det bästa ev det här stället, trots att tapeterna ser ut som as nu. Ingen ideé att tapeltsera om ännu, katterna klöser ibland på tapeten. En annan upptäckt är att tapterna har släppt i hallen, sovrum, och vardagsrum.. kul... Det gör att det känns ännu mera trist, en fördel är att de kommer var tvugna att tapeltsera om den dagen vi flyttar...

Hittils har det vart en usel semster! Så uttråkad, när det är dåligt väder... Så solen och värmen får gärna hålla i sig några dagar så jag får upp humöret igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0