Bilder från helgen

Bilder från helgens badställe i Kolmårsdskogen... Kan ju inte avslöja ett sånt underbart ställe, för att locka mer folk. Min syster vet vart det ligger :)



"Sjön kallas för Guldvagnen"




Bra zoom i kameran, kollar man på översta bilden ser man denna eka långt bort på andra sidan!




Finns mycket näckroser där, det gillar jag.



Mycket små fiks i vattnet. Aborre?





Fin näckros, fick stå i vattnet för att få en bra bild. Tur man inte ramla. Min digitalkamera är inte vattentätt!



Mamma berätta att på Harstena ute i Grtys skärgård finns det röda näckroser.




Enligt sägen, ska en droska med guld ha vält och dess guld ska ha hamnat i sjön. Där av lokalnamnet "Guldvagnen"
Vattnet skimrar och glittrar guldaktigt, men det kan ju var kattguld. Har nite sätt några guldklippar.




För en dag vid sjön krävs det lite packning, så alla blir nöjda.



Efter en långt bad, när min hus började bli rusin då var jag klar! Jag ÄLSKAR att bada, så länge det inte är kallt i vattnet.
Tur man har Malin då får man bada ihop med någon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0