Gårdagen, frisör & Ikea

Igår  var jag hos frisören, hade gått och laddat inför frisören. Som jag skrev här omdagen så var jag lite sugen på något nyare än det gamla vanliga. Så när jag kom till min nya frisör som jag tycker är jätte bra och tryghets ingivande så sa jag att hon fick rätt fria händer. Dock vill jag inte se mer pluffsig ut i ansiktet än vad jag gör.

-Okey sa hon, behöver du kunna sätta upp det i tofs?

-Nej det är inte nödvädigt svarade jag.

-Okey sa hon, då klipper jag?

Så hon började klippa, jag kände att adrenalinet ökade något. Så efter att hon hade klippt av lite därbak frågade hon, men du vad säger killen om det här nu?

- Ja han blir nog inte lika glad, men det är ju mitt hår.

- Bra tänkt, svarde hon och fortsatte klippa.

Jagf var dock vädlgit nervös, för det kunde ju bli hur som helst. Med mitt lockiga hår så vet man aldirg hur resultate blir riktigt, speciellt inte om man inte har klippt det kortare på flera år, det var nog 12 år sen jag klippte håret kort sist.. Och det är ju rätt många år sen, då vart jag INTE nöjd efter det. Men efter att hon hade klippt och färgat, gjort några få slingor, så blev jag jätte nöjd. Så jag gick hem, frisören ligger väldigt nära mitt hem :) Vänta in Kristian, nu var det ju rätt mycket kortare och han är inte jätte förtjust i det så lite orolig var jag. Gjorde mitt "Tada" när ha kom in genom därren, han tyckte det vart fint, så kort blev det ju inte, sa han med. Han hade nog tänkt sig typ "Pink " kort, men nja, vi behöver ju inte överdriva. 

Efter att ha diskat (k lagade mat), och ätit så åkte vi till Ikea, jag hade bestämt mig för att köpa en ny byrå. Men det blev bara att vi kolla på den. Den är fin och praktisk, jag gillar ju praktiska lösningar. Inbygd spegel, sen kan man ha smycken och likande i översta lådan, smink i andra och parfym. Plus alla andra små saker och sånt man har. Men K trode inteden skulle passa in, han har väl en poäng i det hela. Att få saker och tinga tt se snyggt ihop är varken han eller jag speceillt bra på, så Emmelie och kusin Katarina den dagen jag flyttar till hus få ni bli mina inrednings ögon!!!

Från början skulle vi ha köpt ett databord men K ändra sig, det här med hus ligger ju inte jätte långt bort längre. Så han tyckte vi skulle vänta tills vi flyttat ( vi ska inte flytta "snart", men inte omöjligt att vi bor någon annanstans om ett år) Vi kolla lite på tavlor, men det är så svårt. Jag kan inte köpa vilken som helst, den måste ha en betydelse för mig eller symbolisera något. Jag är ju lite djup i mellan åt, så de svarta vita bilderna gillde jag mycket. Så det kommer nog bli något sådant, för det kan man ta egna kort för att göra till svart mitt med för att komplitera. Så vi köpte inga tavlor. Det vi köpte var : bitdjur till mitt jobb, tidsskriftsammlare 2st, två plastlåder för små förvaring, batterier och delicato bollar.
De hade massor med julprylar för jätte små kostnader, men det fick jag inte köpra för vart sak vi ha det. Samma sak där han har en poäng, men jag är ju snål!! Så jag kännar på att köpa saker för halva priset, men men bättre lycka nästa gång.



KASSETT Tidskriftssamlare

Efter Ikea åkte vi över till Bilteam, vi har varken Ikea eller Biltema här i Norrköping så man får åka till granstaden Linköping för att göra den sortens shopping. Så det blir lite som en utflykt :) På biltema köpte K en polerings grej till innredingen i bilen. Bilen är ju hans pärla, sen åkte vi hemmåt. Vi har pratat om att vi skulle köpa Mario Cart till vårat Wii, sagt och gjort vi började leta på Media Markt och arbeta oss uppåt mot stan, men det var slutsålt över allt. Hmm, jag trode ju uppleverser var årets julklapp inte Mario Cart till Wii!! Så inget Mario Cart belv det tyvärr, K ska kolla på stan idag för Han på Game skulle få in spel idag, men men man får det ju tids nog ändå. Så vi åkte hem och såg lite på film, tog en runda på Wii ändå. Fast vi spelade Wii sport, det är med väldigt roligt.

Har blivit lite sena kvällar, så ajg vaknade kvart i elva idag, då får man lite små panik, Men jag lär ju var utvilad när jag börajr jobba igen på måndag. Ska sätta klockan några dagar sen så det inte blir så här tokigt, får väl ta en morgon promenad eller något för att komma igång. Tror att K spelade spelet ett bra tag för han hade flyttat på tidningen, men det kanske är dax att väcka honom nu om man ska få lite kalitetstid ihop. Klockan är ju trots allt 12:30!!!!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0