Mini jul hos mormor



Taget på E4, när vi åkte bil mot Kolmårdsskogen


Idag har vi firat mini jul hos mormor o morfar. Är ju inte precis som när man var liten, men mysigt ändå. Men det var bättre förr vad det gäller det där. Innan vi åkte ut mot Kolmårdsskogen så kom lilla syster Li förbi med min julklapp hon fick sin. Båda vart nöjda o glada, så jag fick en vetekudde :) Skönt att ha när det värker både här och där.

Sen åkte vi till mormor, hon tyckte vi skulle beställa pizza... klockan 11!! FAn en annan har ju typ precis ätit frukost, så det var rätt skönt när man in såg att de två pizzeriorna som hållan har var stängda. Så vi satt o kolla lite på min ena kusins bröllop på tv, som brudens far hade spealt in. Det var fint. En än gång vart jag röd när min kusin sjöng Vad som helst av Peter Le Marc.



Mormor & Mamma,
har upptäckt att jag glömde ta kort på morfar


Mormor tjatade på om pizza, så när klockan var vid halv ett så fick vi åka o hämta en pizza. Den var god, men colan var nog godare :) Hamburgare är min grej, sen kebbab sist pizza.  Ja klockan drog iväg och blev betydlgit mer än vad jag hade tänkt mig. Vi öppnade lite julklappar, mormor vissa sina julklappar som hon hade fått ( vi hade varit med och betalt , men det hade hon nog inte hajat riktigt). Jag fick ett par tofflor, tyvärr var de för små så jag ska köpa nya, mormor hade inte sparat kvitto, hur tänker man då??  Alla gör vi våra tabar. Så fick jag en parfym av mamma som jag hade önskat mig J.Lo´s Glow, min favo. Mamma tyckte med den lukta gott s¨nu skulle hon med köpa den, det vet ajg inte om ajg uppsakattar, det är ju lixom min "doft" vill inte attvi ska lukta likadat!!!!!!!






Grannen med Tomtebo, obligatoriskt hos mormor






Sen fick jag badlakarn av mamma med alltid behövligt. Av mormor fick Vi sällskapsspel, Yatzy och Kinashak, K fick Monopol av mamma med. Vi hade önskat oss sällskapsspel :) Sen åt vi tårta, men måste nog berätta för mamma vad hon ska köpa för tårta för attajg ska gilla dem mer. Frukttårta med enbart vaniljgrädde i, inte riktigt min grej. ( rynkar ihop hela ansiktet) Men visst jag åt en bit ändå, men jag tog inte om. Jag är inte förtjust i grädde, ännu mindre vaniljsås och dylk. Sen åkte vi hemmåt igen.



Säg ... Cheese!! Klick


Fast innan vi åkte hem så åkte vi och spannade på det Ev huset, ser rätt mysigt ut. Mycket att göra med det lilla huset, men ändå. Efter att ha kört lite fel, så hitta vi det. Det såg inte så stort ut men det sägs vara större, eftersom att utbyggnaden ligger mot skogen. Det är massa granar runt huset. Vi snakar ju landet lixom... Nu vet vi vart exakt det ligger, det ligger hyffsat centralt på byggden. Min kusin skulle ordna en guidad tur invändigt, haha. Det är ju hennes farmors hus, men när det blir och hur det åter kommer jag med. Lite kul att drömma sig bort även om det är mycket renovering vi pratar om, men det finns ju både fördelar och nakdelar med det :)


Vårat hus i framtiden?

Efter att ha gluttat på huset åkte vi mot stan, det var fint när vi åkte ut mot landet rimfrost på träden. Det hade hunnit bli lite varmare när vi åkte hem för då var den borta. När vi kom hem så fick jag ett ryck, började klippa kattens klor. Mycket behövligt!! Sen kom ryck nr 2 då jag drog ut allt som var i vårat "linne skåp" ( alias en garderob med lakarn, sängkläder, gardiner dukar mm) slängde allt på sängen.- För att sen sortera upp skiten. Fick ihop en halv svart säck som ska sänkas till K's mamma, allla udda larkn utan två åkte. Kan ju vara bra att ha extra när någon sover över. Sen var det bara att sortera upp skiten, sätta om hyllorna i garderobben. Vika ihop skiten, läga in. Snipp snapp snorum så var det klart efter ca 1,5 timme. Mm, jao. Har man gjort lite nytta idag med!!



Mmm.. Glögg!!

Borde skicka sms till Jejje för att se hur hon mår med, det ska jag nog göra. Plus värma på lite glött o äta Farmors englska pepparkakor, samt någon vanlig med grönmögel, mums. Men sen efter nyår blir det att skärpa till sig, man kan inte festa till det jämt lixom. Ska kolla lite på Ikeas hemsida nu, vi ska åka ditt o shoppa lite, men nu är bilen för liten för att frakt hem saker så det blir nog hemkörning dessvärre. Men av den anledning bättre att köpa lite mer på en gång :) Data rummet ska fixas precis som sovrumet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0