Effektiv torsdag!

Idag har jag varit effektiv :) Det känns ju alltid bra när man varit det. Var på möte på morgonen, sen när jag kom hem vid halv elva så blev det en macka med tonfiskröra på, och ett glas jucie. Gott!! I stället för att sätt på datorn och sätta mig där en "stund" ( som alltid tenderar till typ timmar) Så börajde jag att plocka lite. Städa toan, så den ser fräch ut. Diskmaskinen fick göra sitt med disken. Så jag kunde ställa mig och stryka, jag brukar inte gilla att stryka men idag tyckte jag det var rätt rovgivande. Jag tänkte inte så mycket mer på än att jag strök och att Rix Fm spelade i bakgrunden. Skön känsla, att inte behöva tänka så mycket mer än på att man stryker. Ströck en duk och två löpare, sist men inte minst ett par gardiner med med kapa. Den där kapan var det ju press veck på så det tog ju en evighet att stryka det. Men nu är det gjort. Imorgon så får jag häna upp gardinerna, i vardagsrummet, K får hjälpa mig, jag når inte upp något vidare bra.

Så nu ser det jul fint ut på vardagsrums bordet och i köket. Mamma, Kim och Li kommer imorgon, så då är det ju skönt om det ser bra ut. Det som behövs göras imorgon är damsuga och skura golvet. Men K hade tagit ledigt imorgon så han finns att tillgå med om det behövs. Hm.. på mötet idag så fick jag höra något som hjälpte mig att tänka om lite, vilket är väldigt bra.

Istället för att fokuser på att man ska äta nyttigare mat för att gå ner i vikt, så kan man ha som mål att äta tre mål mat om dagen, var av två är lagade måltider. Det känns ju betydligt enklare att inriktade sig på känns det som vart fall. Förkylingen känns mycket bättre, de e ju bra man vill ju inte ligga utslagen på julafton. Däremot har jag känns att jag ev kommer få gå till tandis och dra ut en vissdomstand. Känns som att tanden skaver på kinden samt att den inte riktigt får plats. Om det inte blir värre för nu är det inget problem dirket så, så får det var till efter jul så ringer jag då. 1000 spänn att säga baj baj till.

Efter min semster så jobbara jag bara två veckor på gamal schemat innan jag går på det nya :) Den stora utmaningen nästa år kommer bli att ridda, läskigt värre. Det är ju en sak att sitta själv på en häst, nu ska man destuom ha ett barn framför sig. Alltid bra med utmaningar, men lite läskigt är det ju allt. Vem vet kanske blir stormförjtust i att ridda?? Så blir det att skaffa sig en "stay in place" ( En baddräkt som tål hur mycket klor som helst. Stabilt bystfoder och lågt skuren. Rekommenderas till vattengymnastik. Som vi får som arbetsplagg i stället för att slita på sina egna badkläder) Eftersom jag kommer var med på bad, på jobbet.

Nej snart dax att åka till jobbet jobbar 16 - 22 idag, inte ofta jag jobbar kväll men jag tycker det är rätt skönt att göra det lite då å då, hade jag varit frisk hade jag gått på lunch passet, men det får bli en annan dag. Sov morgon imorron ska bli så skönt!! Ser redan fram emot det, haha. Nej dax att packa väskan till jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0