Måndags shopping på 7h ?!

I måndags var ingen rolig dagefter tandläkar besöket. Gud vad jag har gnällt och beklagat mig. Gjorde ju fan värre ont efter att ha mist en tand än när den var kvar. Vid tio tiden i måndags så gick jag och E upp tillstan föratt påbörja dagens shopping. Det var inte så mycket folk ändå som jag trodde det skulle vara men vi var ju tidigt ute. Jag köpte julklapp till K och till Li,  plus en extra till Gerd ( pappas fru ). Så köpte vi det E skulle ha till sin P. Vi åkte ut till Ingelsta, Maxi området för att äta. Vi åt lunch på Lindhals, jag vill ha bakad potatis eftersom det var lätt att ätta, jag var ju helt bedövad i munnen och halva ansiktet, inget roligt.  Sen när bedövningen släppte vart det knappast bättre...

Jag och E åkte till Elgiganten för att kolla på julklapp till hennnes P, sen gick vi till Djurmagazinet, Sportex och Media Markt, för att till slut gå tillbaka till Elgiganten :). Så man gick ju lite motion, inte dumt. Jag köpte mitt julpappaer på Elgiganten. Jag vill ju ha papper som är lite finare men det kostar ju lite med.
Efter att ha varit runt och fart och shoppar 7 timmar kanske så var vi färdiga. Men det kändes aldrig stressigt, var heller inte as mycket folk som det gärna är två dagar innan julafton. Utan allt löpte på smiddigt.

Så sen blev det att gå hem till K, varva ner lite. Slå in lite julklappar. För att sen vid halv nio åka och handla mat på Maxi, men då var det inte så jätte mycket folk. Utan man överlevde, mer som en vanlig löning fast kväll. Vad vi shoppade på, usch, jag han bli orolig flera gånger om,  Men pengarna räkte, men vi la sjukt mycket på julen med dess mat och gott tillbehör. Tror att K vill göra det så bra för hans mamma som möjligt kunna unna henne saker. Eftersom hon skulle komma till oss den 23- 24:e. K vill gärna tvätta bilen efter vi hade varit och handlat men det var rätt lång kö nere vid butängen och vid haga så då åkte vi hem. Plocka in allt i kylen, sen så tog det inte så lång tid innan man hoppa i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0