Tandis bokad, att stava rätt

Då har man bokat tid till tandläkaren, känns ju som vissdomstanden skaver på kinden. Rätt obekvämt, om jag får säga vad jag tycker. Jag har tagit bort de två där uppe då kändes det likadant, fast med skillnadatt den ena satt snet så jag bet mig i kinden hela tiden. Inget vidare. Jag har inte tandläkarskräck, men jag är inget vidare förtjust i att dra ut tänder. Det tycker jag är lite läskigt just för det låter lite otäckt. Sist jag drog ut tänder var för fyra år sedan, hade hoppas på att de sista visdomständerna inte skulle komma.

Ledig idag, känns rätt skönt. Blir att städa lite eftersom mamma och små syskonen kommer i eftermiddag. Mamma ska laga mat, mums. Jag ska göra hemgjord kolasås, för det är mycket godare än den man köper. Plus att det är billigare. Det är inte så komplicerat att göra hemma gjord kolasås, häller i allt och låt det koka ihop. Blir smarrens!!

Förkylingen har släppt mycket nu, jätte skönt. Men man går runt och hostar upp slem, väldigt ofrächt. I tisdags på jobbet så hade jag skrivit fel på ridning, tror jag det var. Så skulle kollega va lite rolig tror jag hon tyckte, så hon skoja lite och fråga om det. Jag svarade lugnt och bestämt med att jrättaha, har jag skrivit fel. Ja, jag kan inte stava. Hon fortsatte skoja lite, hon hade alltså inte fattat att det faktiskt var sant att jag inte kan stava. Sen när hon förståd att det var så efter att jag upprepat att jag kan inte stava, så vart det nog lite pinsmat för henne. För då bad hon om ursäkt över att hon hade skojat med min stavning. 

Jag ser inte mina egna stav fel, vilket de flesta andra gör. För mig är det ingen självklarhet i hur ett ord sak stavas, är det dessutom två konsonanter i ordet blir det ännu jobbigare. När jag skriver på datorn blir det många onödiga stav fel för att man är lite för snabb. Min stavning har med åren blivit lite bättre, men den kommer aldrig bli perfekt. Jag är inte lagd för att kunna stava bra, har heller inget vidare intresse över just stavning, eftersom att det är just lite svårt att se att det är fel. För även om jag skulle läsa ett fel stavat ord, så är det inte särkert att jag läser det fel. Lite smått ordblind helt enklet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0