Mensvärk, flyttat på uteöbler.


Något jag verkligen inte gillar är mensvärk, det är rent förfärligt att ha det. Känns som någon sticker kniven i en huger och vrider om, om och om igen. BLÄ! Ibalnd kopplar jagi nte så fort vad saker och ting är, så var det just idag med mensvärken. Hmm.. det gjorde väldigt ont, så innan jag tänkte på hur många p-piller det var på kartan kvar så trodde jag mest att jag hade lite ont i magen. Sen när jag kom på vad det var då var det bara att trycka i sig Ibumutin på en gång, så det blir bättre. För att fokusera på något annat än värk så tog jag in utemöblerna. Mer besvärligt än jag trodde det skulle vara. Han som hade satt ihop det hade något inte gjort helt rätt, plus att eftersom det har kommit vatten på det så hade trät vidgat sig ltie så det var svårt att få ihop klappstolarna och bordet. Men efter lite micklande så gick det bra. Eftersom de gick ju inte in genom balkongdörren om de inte var nerfällda.

Så nu står de nere i källaren, bland allt annat tjaffs. Ska ta en svart soppsäck för att rensa bland blommerna med, och kasta dem, jag har ingen bra hand med blommer. Så mina smultron som var perna de får jag kasta de verkar rätt döda, eftersom jag skulle ha tagit in dem innan det blev frost. Men det glömde jag bort för flera månader sen! Både jag och K har rätt lång ledigt vid jul, vilket ska bli rätt skönt. Då är det stora projektet, " Rensa källaren" och skräpkammaren, men källren är viktigare. Vi har kartonger där ner som vi inte kollat igenom sen vi flytta in för fem år sen! Sen har vi massor med skit som skulle behöva åka till tippen, Så vi behöver sotrera, slänga, och strukturear om. För att det ska bli enklare att se vad som ska kastas och inte. Om jag får bestäma så komemr det bli rätt mycket skit som får åka. Varför spar på sånt man inte anväder, som man inte har tagit fram på 5 år?? Visst det kommer bli värsta nostalgi trippen, å kommer du ihåg den här, eller o barndomsminne, men fan man kan inte spara på allt. Jag ska försöka var hård för mig själv och inte falla för nostalgin i sakerna.


Rätt ovanligt  att jag jobbar eftermiddag som jag gör idag, tror jag har runt 7 pass med eftermiddag på ett 12 -veckors schema. Så man får passa på att fixa o dona lite gran. Tänkte ju försöka putsa fönstrena imorgon, för jag tror inte att K kommer göra det i nu till jul. Det låter inte som det, jag vill gärna få dem rena. Ser mycket bättre ut då när man sätter upp julgardinerna...

Kanske skulle kolla när spårvagnen går med så jag vet när det är dax att laga amt, det är nog snart, skulle jag tro.Mår fan illa, men man ska väl äta ändå. ( Jag brukar må illa i kombo med mensvärk, lite små trist, emn det går ju över)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0